środa, 22 lutego 2012

Orkiszowe babeczki z bananami i czekoladą

Mała babeczka ze zdrowej mąki orkiszowej. Idealnie wilgotna, dzięki bananom, orzechowego smaku nadaje zarówno mąka jak i zmielone orzechy. Groszki z gorzkiej czekolady dopełniają całości. Do tego szklanka mleka i... tego mi było trzeba :)




Składniki: ( 12 szt. babeczek+ małe ciasto)
- 2 szklanki* mąki orkiszowej
- pół łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- pół szklanki* brązowego cukru
- 100g zmielonych orzechów ( pomieszałam laskowe, włoskie i brazylijskie)
- 3 jajka
- 3/4 szklanki oleju ( 12 łyżek)
- 2 duże lub 3 małe dojrzałe banany
- 2 łyżki golden syropu lub miodu lub syropu z agawy
- 50 ml mleka 
- 80-100 g groszków z gorzkiej czekolady (chocolate chips) lub posiekanej czekolady
* używam szklanki o pojemności 250 ml

W jednej misce wymieszać suche składniki ( 6 pierwszych składników z powyższej listy), w drugiej misce wymieszać jajka, olej, banany, golden syrop. Wlać mokre składniki do suchych i energicznie wymieszać, dodać mleko. Jeśli ciasto będzie za gęste dodać jeszcze odrobinę mleka. Na koniec dodać groszki czekoladowe/czekoladę, zamieszać. Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, nałożyć ciasto. Ja miałam formę na 12 muffinek a ciasta jest więcej, dlatego z podanej porcji wyszło mi jeszcze dodatkowo małe ciasto pieczone w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia ( 19x10cm)
Piec w temp. 180 st.- babeczki- 20 minut, ciasto- 40 minut.
Smacznego!!!




4 komentarze:

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly