wtorek, 10 stycznia 2017

Ciastka owsiane. Bezglutenowe, bez mleka i cukru.

Propozycja na deser, do pochrupania, kiedy mamy w domu małego alergika lub gdy wypełniamy nasze postanowienia noworoczne na bycie fit ;) Ciastka bez mąki, bez mleka a słodkie od bananów. Bardzo proste. 



Składniki:
  • 3 dojrzałe banany
  • 300 ml płatków owsianych bezglutenowych ( ja użyłam jaglanych)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • groszki z gorzkiej czekolady (można pominąć), ja użyłam wegańską, gorzką czekoladę
Sposób wykonania:

1. Banany rozgniatamy widelcem, dodajemy cynamon i mieszamy.
2. Dodajemy płatki i mieszamy wszystko dokładnie.
3. Formujemy ciastka wielkości orzecha wielkiego, lekko spłaszczamy i układamy na papierze do pieczenia. Możemy dodać na wierzch groszki czekoladowe. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i pieczemy ciastka 20 minut. Smacznego!





7 komentarzy:

  1. coś dla mnie, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owsiane ciastka są najlepsze ;)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie wyglądają ale...Jest jedno ale.Płatki owsiane i płatki jaglane są dwoma różnymi rodzajami płatków.Owsiane są z owsa,a jaglane z prosa!Jaglane są bezglutenowe bezdyskusyjnie,a owsiane są zanieczyszczone dość mocno więc nie polecane ludziom na diecie bezglutenowej.Niby nic,a jednak różnica dość znaczna i myląca .Może zmienić po prostu wpis i napisać w nazwie Ciastka jaglane bezglutenowe?Wtedy nikt się nie pomyli!Ważne to jest dla młodych matek ,które mają dzieci chore na celiaklię!Pozdrawiam serdecznie Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdzie nie jest powiedziane, że płatki owsiane i jaglane to te same płatki. Mam w szafce i płatki owsiane bezglutenowe i płatki jaglane bezglutenowe...A 95% celiaków toleruje owies, o ile ten pochodzi z czystych upraw, niezanieczyszczonych innymi zbożami.

      Usuń
  4. Amelia22/3/17

    Śwetne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak miło, coś dla bezglutenowców :) Fajny patent z groszkami z gorzkiej czekolady!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny przepis polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly