poniedziałek, 25 listopada 2013

Drożdżowe ślimaki z serem.


Pyszne, mięciutkie, drożdżowe... Ze słodkim twarożkiem i dużą ilością lukru. Można dodać rodzynki i/lub skórkę pomarańczową. Polecam! 


Ciasto: (ok.16 szt drożdżówek)
  • 550 g mąki pszennej 
  • 20 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suszonych instant)
  • 40 g cukru
  • 2 jajka
  • 50 g masła lub 1/2 szklanki oleju
  • 250 ml mleka 
  • szczypta soli
Nadzienie:
  • 400 g białego sera ( ja użyłam zmielonego na serniki)
  • 3 łyżki cukru pudru ( słodzimy wg własnego gustu)
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • można dodać rodzynki
Do posmarowania: roztrzepane jajko.

Lukier:
  • pół szklanki cukru pudru
  • 2 łyżki gorącej wody lub soku z cytryny
Jeżeli lukier jest za gęsty dodajemy odrobinę wody, jeżeli za rzadki dodajemy cukru pudru.



Ze świeżych drożdży zrobić zaczyn: rozkruszyć je do miski, dodać łyżkę cukru i łyżkę ciepłego mleka. Przykryć ściereczką i odstawić na kilka minut. Jeśli używamy suszonych drożdży mieszamy je z mąką. Mleko lekko podgrzać, dodać masło lub olej, cukier i sól. Kiedy lekko przestygnie dodać jajka a następnie dodać mąkę wymieszaną z zaczynem drożdżowym lub z suchymi drożdżami. Wyrobić gładkie ciasto, które należy odstawić do wyrastania w misce, przykrytej ściereczką na 1-1,5h. Ciasto powinno podwoić swoją objętość.
Kiedy ciasto wyrasta przygotowujemy masę serową. Wszystkie składniki mieszamy dokładnie widelcem.
Wyrośnięte ciasto przekładamy na oprószony mąką blat i rozwałkowujemy (patrz foto-instrukcja), nakładamy nadzienie, pamiętając, żeby zostawić margines wolnego miejsca od brzegów. Zwijamy ciasto w rulon i kroimy na ok.2 cm kawałki. Mi wyszło 16 sztuk. 

Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstępy układamy nasze drożdżówki. Zostawiamy na 20-30 minut do ponownego napuszenia. Przed włożeniem do piekarnika smarujemy ciasto roztrzepanym jajkiem.
Pieczemy w 180 stopniach przez 25 minut, do złotego koloru.
Smacznego!!!



19 komentarzy:

  1. Pyszna propozycja ! Zjadłabym taką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też takie robiłam niedawno :) Pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pycha:) bardzo lubię domowe drożdżówki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie się pieką :) zobaczymy co z tego wyjdzie, bo nie ufam drożdżom instant, a innych niestety nie miałam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam więc kciuki :) Ja nie piekłam nigdy z drożdżami instant, więc nie wiem jak się buły udają :)

      Usuń
    2. Anonimowy14/5/20

      Piekłam bułeczki. Są przepyszne. Polecam. Przepis bardzo prosty. Robi je się bardzo szybko.

      Usuń
    3. bardzo się cieszę :)

      Usuń
  5. Anonimowy4/3/17

    Super przepis !!! Piekłam już kilka razy i za każdym razem pycha 😀 Ostatnio zamiast sera dodałam masę makową ! Miałam poczęstować sąsiadów ...ale niezdążyłam tak szybko znikły ! Dzisiaj wersja z dżemem z czarnej porzeczki . Już nie mogę się doczekać !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Super pomysł z masą makową.

      Usuń
    2. Anonimowy27/8/22

      Mam zamiar zrobić ,bo bardzo
      lubię drożdżowe ciasto.

      Usuń
  6. Robię już drugi raz z tego przepisu tylko potrójna porcję:) tak idą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszły boskie☺️ od razu zaznaczam nigdy mi nic nie wychodzi j tobie podwójną porcję

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly