niedziela, 15 lutego 2015

Ciasto czekoladowe. Bez jajek, masła i mleka.

Wilgotne, mocno czekoladowe, pyszne w smaku. I ucieszy osoby, które szukają dobrych wypieków bez jajek, masła i mleka. W tym przepisie ich nie znajdziecie :) Mało z nim pracy, potrzebna będzie jedynie  miska i widelec. Wypróbujcie ten przepis! 


Składniki: (keksówka 11x35 cm)
źródło: "Moje wypieki"

  • 1,5 szklanki maki pszennej
  • niepełna szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 4 łyżki dobrego kakao
  • 1 łyżeczka sody 
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka octu
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 5 łyżek oleju
  • 1 szklanka wody
Wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej. A szklanka ma 250 ml.

1. Do miski przesiewamy mąkę, kakao, sodę i sól. 
2. Dodajemy cukier i mieszamy.
3. Wlewamy ocet, ekstrakt z wanilii, olej i wodę. Mieszamy dokładnie widelcem do połączenia się składników.
4. Foremkę (ja użyłam keksówki, Dorota- 20 cm tortownicy) wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać ciasto.
5. Piekarnik nagrzać do 170 stopni i piec ciasto 40 minut lub dłużej, do tzw. suchego patyczka. 
6. Można polać polewą czekoladową ( 100 g  gorzkiej czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej z łyżką masła) lub posypać cukrem pudrem. Smacznego!


28 komentarzy:

  1. Wygląda smacznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy15/2/15

    Już w piekarniku, jestem ciekawa jak wyjdzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo, co za szybkość w działaniu :) Trzymam kciuki, żeby się udało i smakowało.

      Usuń
  3. ale wygląda! zapisane, jutro piekę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy15/2/15

    Że tez ja wczssnuej nie zauwazylsm tego przepisu a tak zrobilam shake owocowy ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Shake mniej w boczki pójdzie ;) A ciasto można jutro zrobić, nic straconego :)

      Usuń
  5. Anonimowy9/12/15

    Zrobiłam ciasto według tego przepisu i wyszło przepyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) To jedno z tych ciast, które wychodzą zawsze i ratują sytuację, gdy goście w drzwiach ;)

      Usuń
  6. Anonimowy24/1/16

    Ciasto wyszło nawet z inną mąka. U syna wyszła alergia na jajka, mleko i mąkę pszenna :/ i teraz szukam przepisów dla niego...a ciężko bo na dodatek niejeden. Ciasto pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to bardzo się cieszę, że ciasto smakowało :) Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Anonimowy11/3/16

    A jaki ocet?

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy zamiast proszku do pieczenia mogę dodać drożdże w proszku? :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie kakao? Może być nesquik?

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy11/10/16

    Ciasto pyszne. Smak lepszy od murzynka. Tanie, szybkie i bardzo smaczne. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy26/2/17

    Właśnie się piecze ☺

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy21/4/17

    Gdy zobaczyłam ten przepis od razu wzięłam się do roboty. Dzisiaj miałam wielką ochotę na jakieś ciasto. Ciasto jest już w piekarniku, myślę że będzie smakować tak jak wygląda. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zamiast sody moge użyć proszek do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  14. moje pierwsze ciasto czekoladowe... jejkuuu! cóż za smak! nie za słodkie, idealnie wilgotne... co prawda bez tego waniliowego, ale mniam! osobiście nie miałam drobnego cukru... ale poradziłam sobie mieląc cukier trzcinowy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly