poniedziałek, 28 stycznia 2013

Sernik na zimno z mascarpone.

To mój najlepszy sernik na zimno jaki zrobiłam. O taką konsystencję serową mi chodziło :) Delikatna, rozpływająca się w ustach, aksamitna... Pyszna! Nie miałam akurat innych owoców, więc użyłam brzoskwiń z puszki, ale jak tylko przyjdzie lato i sezon na truskawki, to będzie pierwsze ciasto jakie zrobię. Bardzo polecam. Pracy niewiele a efekt zachwycający.

 
Składniki (tortownica 24cm):
  • 600g sera na serniki (np.Piątnica)
  • 250g serka mascarpone
  • 80 g cukru pudru
  • 1 galaretka (np. truskawkowa)
  • cukier waniliowy (16g)
  • 1 łyżka esencji waniliowej (można pominąć)
 Ponadto: 
  • biszkopty
  • owoce ( ja użyłam brzoskwiń z puszki)
  • galaretka (u mnie poziomkowa)
1. Galaretkę rozpuścić w 100ml wrzątku. Zostawić do wystudzenia.
2. Do miski przełożyć twaróg, serek mascarpone, dodać cukry i esencję waniliową. Wszystko wymieszać mikserem. 
3. Do masy serowej wlać powoli przestudzoną galaretkę i wszystko wymieszać.
4. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i sprawdzić czy tortownica jest szczelna. 
5. Na dnie tortownicy ułożyć biszkopty.    
6. Wylać masę serową i wstawić na 2-3 godziny do  lodówki.
7. Kolejną galaretkę przygotować wg wskazówek na opakowaniu i zostawić do wystygnięcia i lekkiego ścięcia.
8. Po zastygnięciu masy serowej ułożyć brzoskwinie lub inne owoce i zalać tężejącą galaretką. Pozostawić w lodówce najlepiej na całą noc. 
Smacznego!!! 
 
 
 
 
 
  

15 komentarzy:

  1. Prezentuje się przepysznie! Poza tym to zdecydowanie coś dla mnie, bo uwielbiam mascarpone :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dzisiaj :) zamiast brzoskwiń dałam truskawki :) przeeeepyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mogę doczekać się sezonu truskawkowego...Na pewno będzie powtórka tego sernika :)

      Usuń
  4. Anonimowy18/1/14

    Z truskawkami jest przeeeeeepysznyyyyy :-) palce lizać!! a dzieci proszą żebym zrobiła kolejne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. cześć, powyższe proporcję są na jakiej wielkości tortownice?

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy23/5/14

    uwielbiam sernik z tego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy14/6/14

    Dziś robię po raz drugi. Poprzednio wyszedł pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy19/7/14

    Dziewczyny a dajecie zawsze galarerke do masy serowej, czy mozna bez:)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. galaretka zastępuje żelatynę. Można dodać żelatyny samej :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly